söndag 10 augusti 2008

Mina favoriter?!

Tillbaka i cyberrymden!

En hel vår har gått och snart en hel sommar sedan jag rapporterade mina bakalster senast. Smakpanelen på hemmaplan har dock inte vilat...



Det finns mycket att berätta om tiden som gått, men jag tror jag håller det kort. Mitt bakande har nog tagit en rejäl vändning, eller åtminstone anledningen till det:

Jag vill försörja mig på detta unnderbara hantverk!!!
Massa angenäma frågor hopar sig; vad gillar jag, vad gillar andra, vad ska jag baka, hur mycket ska jag baka... Jag har börjat med mig själv; vad skulle jag vilja ha/vad kan jag baka.
Mina favoriter just nu (inga recept idag):
- Bröd med valnötter, mandel, aprikoser, russin - segt, hård skorpa, söta frukter, hårda nötter
- Bröd med hel dinkel - saftigt, fullkorn, användbart
- Kanelbullar a la Saltå - saftiga, luftiga, underbara
- Frukt- och nötskorpor - smakrika, saftiga och knapriga i samma skorpa



Nu ska jag rosta mina skorpor. Så kära smakpanel; imorgon är det dags efter en lång tids väntan! Frukt-och nötfrestelser!!!

Inga kommentarer: