tisdag 23 september 2008

Mathantverkare = jag

Nu är jag mitt i min andra vecka på kursen "Mathantverkare för nystartare". Härligt! Och otroligt inspirerande! Massor med glada och engagerade människor som brinner för sin speciella del inom mathantverkets underbara värld.


Förra veckan diskuterade vi livsmedelshygien, lokaler, ekonomiskt stöd och nu bakar vi för fullt; surdeg, örtkex, knäckebröd, grissini, fruktbröd. Och smakar och smakar och diskuterar och byter erfarenheter i massor. Detta är det bästa jag gjort på mycket länge! Tack Eldrimner!


3 kommentarer:

both sa...

Hej, Tack för denna vecka, kul att få ha inspirerade mat hantverkare som er på kurs.
Kul snygg blogg, lycka till med bakningen. Behövs bättre bröd i sverige. Bosse Thuresson kock och bagare på JILU I Ås

VIKTORIA sa...

Hej Anna, kul att du också bloggar. Det hade jag missat. Spännande med kursen. Lycka till och vi hörs, Viktoria

Anna sa...

Bosse: Tusen tack för allt denna vecka! Den ska jag sent glömma!Lycka till med Mathantverksgalan!

Viktoria: Vi ses säkert på lördagens Bondens Marknad! Hoppas du gör bra affärer! Jag ser fram emot ett besök i vävarstugan.

/Anna